Mest almindelige spørgsmål til Slagter Lasse
Få svar på nogle af de spørgsmål vi oftes bliver stillet.
Skulle du have andre spørgsmål – er du altid meget velkommen til at kontakte os.
Q: Hvornår ankommer gril mesteren.
Ankomst vil være ca. 4-6 timer før spisetid af hovedret, ved bestilling af pattegris. Er der bestilt forret, sauce vil dette blive afleveret til jer der. Ved bestilling af Luksus gril, firma event og DHL gril menu, vil ankomst være ca. 1,5 – 2 timer før spisetid af hovedret.
Skal i have pattegris, kører gril mesteren efter pålægning af denne og kommer igen ca. 30 min. før spisetid af hovedret.
Ved anden gril arrangement vil gril mesteren blive hos jer efter ankomst.
Q: Skal jeg/vi have noget klar til gril mesteren ved ankomst.
Ja, der skal være en overdækning til grillen på 3×3 m uanset vejret. Det må ikke være en parasol, da stangen på denne vil være i vejen for grillen. Og et bord til gril mesteren ved grillen, dette skal blot være et alm størrelse bord.
Q: Hvad skal grillen placeres på, og hvor.
Grillen skal helst stå på, græs, grus, eller gamle fliser, da den vil dryppe lidt under grilningen og udskæringen, og med ikke for meget hældning. Grillen må ikke stå på en træterrasse, pga. brandfare, hvis der tabes et stykke kul, når vi tømmer grillen.
Vi yder IKKE erstatning for eventuelt pletter der ikke kan komme af belægningen ved og i nærheden grillen.
Hvis der skal grilles skal på tag terrasser eller ligne, skal der være en elevator med målene 1m bred og 2 m dyb som minimum, som gril mesteren kan benytte.
Hvis grillen skal stå på et offentligt tilgængeligt område, skal kunden selv sørge for at der er en person ved grillen hele tiden når denne forlades af gril mesteren, så uvedkommende ikke kan komme til den, indtil gril mesteren kommer retur.
Grillen må meget gerne stå i nærheden af jeres gæster.
Vi anbefaler at buffeten med tilbehøret som min er 10 meter væk fra gril mesteren, dette skylles røgudviklingen fra grillen når denne tømmes.
Q: Hvornår afhenter i grillen.
Vi rengør og tager grillen med samme dag, der vil stå nogle varme kul tilbage, dem skal i selv sørge for at bortskaffe når disse er blevet kolde.
Q: Hvad står gril mesteren for og hvad har denne med.
Gril mesteren står for udskæring og anretning af kødet efter aftale med jer, i må meget gerne komme op til grillen og få kødet på tallerkner, dog ved 60+ kuverter vil kødet blive skåret på fade og sat ind på buffetbordet. Der vil ikke være servering ved grillen ved 60 + kuverter, da dette vil være uhensigtsmæssigt, grundet ventetid for gæsterne.
Gril mesteren har selv, knive, skærebræt, fade til kød, og godt humør med.
Husk den aftalte spisetid for hovedretten.
Denne skal overholdes, dette for at give jer det bedste resultat. Hvis i er mere end 15 min forsinket, vil gril mesteren skærer jeres kød på fade og stille det ind på jeres buffetbord. Når gril mesteren begynder at skære ud til jer, må der ikke være ophold i spisningen, såsom holdes tale, sange o.lign, igen for at det bliver et godt produkt.
Gril mesteren vil være hos jer ca. 1 time fra aftalt spisetid af hovedretten. (Ved DHL aftales dette nærmere).
Q: Kan der forekomme forsinkelser af spisetiden fra vores side af.
Yderst sjældent. Dog tager vi forbehold for evt. forsinkelser fra vores side af, pga. uheld med biler, færdselsuheld, omlægning af veje, vej arbejde, dårlige parkeringsforhold, vejrforhold, o. lign.
Q: Hvad skal vi selv stå for under arrangementet.
Anretning af buffetbordet og vedligeholde dette under arrangementet. Service til at spise af og med, tag bestik til tilbehøret, evt. gryder og sauce kander til tilkøbt sauce.
Q: Hvad med tilbehøret, hvis dette medfølger.
Gril mesteren har tilbehøret med til jer. Det er anrettet på fade lige til at sætte ind på buffetbordet, i skal blot sætte tagbestil i.
Brød der medfølger skal lige varmes i ovn i ca. 10-15 min. v 180 gr. Inden det skæres ud og sættes på buffetbordet.
Skal i have forret, raspede kartofler, vegetar/veganer bøffer, sovs vil disse blive leveret 1. gang vi er hos dig/jer.
Forretter skal kunde selv anrette, raspede kartofler, vegetar/veganer bøffer – sovs skal kunden selv varme.
Fløde kartofler kommer varme i termokasse.
Evt. rester af tilbehør og kød er selvfølgeligt jeres.
Q: Er kuvertprisen den samme for børn
Nej, børn op til 8 år, spiser altid til ½ pris, (Gælder ved bestilling af min. 20 kuverter til fuld pris), dette gælder dog ikke vores Luksusgrill buffet og ved tilvalg af forret og dessert.
Vær opmærksom på at vi beregner mindre mad pr. kuvert til børn.
Husk at angive antal børn, når du bestiller.
Q: Er det muligt at ændre i min bestilling.
Ja. Spisetiden kan ændres op til 30 dage før arrangementet og kuvert antal 20 dage før arrangementet.
Q: Skal jeg betale depositum og hvad med betaling.
Nej vi tager ikke depositum for dit arrangement.
Betaling for dit arrangement aftales efter sidste samtale med jer ca.20 dage før arrangementet. Dette kan gøres på følgende måde.
(girokort, faktura, kontant på dagen)
Q: Kan jeg annullere/aflyse mit arrangement.
Du kan annullere din bookning uden omkostninger senest 30 dage før arrangement dato.
Derefter har du som kunde hos Slagter Lasse ApS ingen fortrydelsesret, det der udelukkende er tale om fødevarer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, og derved ikke er omfattet af fortrydelsesretten, jf. forbrugeraftalelovens §18, stk. 2.
Annullering derefter af arrangementet, vil blive opkrævet 100% af det fulde beløb, af det først angivet kuvert antal i din booking. Annullering kan ikke ske pr telefon, men skal ske via din booking bekræftelse pr mail.
Q: God information til DHL arrangement
Slagter Lasse sørger for overdækning til grillen og udskæringsbord til DHL arrangementet.
Q: Har i en allergeneliste
Læs hele vores allergeneliste på vores side Allergener
Q: Juleand / Juleflæskesteg
Du har ingen fortrydelsesret ved køb af ænder hos Slagter Lasse ApS, idet der udelukkende er tale om fødevarer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, og derved ikke er omfattet af fortrydelsesretten, jf. forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2. Efter modtagelse af faktura per e-mail er det derfor ikke længere muligt at fortryde eller ændre sin bestilling.
Vi ser meget frem til at stå for jeres arrangement, har i yderligere spørgsmål så kan vi kontaktes på telefon +45 26 16 30 86 eller på mail. info@slagterlasse.dk.